OMCareers teams up with OMConference

Op 1 en 15 oktober waren wij met OMCareers als partner te vinden op OMConference. Een conferentie, georganiseerd door OMCollective en een aantal partners, die plaatsvond in de Koningin Elisabethzaal in Antwerpen. Voor OMCareers vaardigden we Eline af om te spreken over het leven als consultant en waarom een bedrijf er baat bij heeft om een externe consultant in dienst te nemen. 

elineomconference

OMConference: hoe ziet dat eruit?

Nadat Michel De Baer het openingswoord voor zijn rekening nam was het aan Yannick de Smedt om de Expert Sessies te openen. Zijn “What you see, is what you get”-presentatie is hem dan ook op het lijf geschreven.
Er waren natuurlijk nog meer gastsprekers van o.a. de deelnemende partners (Korazon, ReclameOnline, Teamleader, WandMan , Flexmail, Trustpilot, VideoFactory en SmartPresentations) die spraken over de diensten die zij verlenen of producten die ze verkopen om klanten nog beter te ondersteunen, zonder dat het een salespraatje werd. Ook Thierry Geerts, Director voor België en Luxemburg bij Google was aanwezig en sprak over wat er ons nog allemaal te wachten staat. Verder zal ook haast niemand de presentatie van Peter Decuypere vergeten over “Emotionally hitch your brand through events”. 

Er werd gegeten, gedronken, geluisterd en gekeken, maar vooral gebabbeld. Tijdens de middagpauze werd er veel ruimte voorzien om de gesprekken die ’s ochtends werden gestart, verder te zetten. Ook na de laatste presentatie was er nog tijd voor hapjes en drankjes, waar velen duchtig gebruik van maakten. 

Op 15 oktober wordt het nog beter

Het zou zo maar eens de slogan van één of andere politieke partij kunnen geweest zijn voor de verkiezingen, maar daags na het stemmen was er de tweede editie van OMConference. Niet alleen werd het politieke landschap in uw stad of gemeente hertekend, ook OMConference wijzigde hier en daar. De opmerkingen, suggesties en verbeteringen die werden meegegeven op 1 oktober werden al toegepast bij de tweede editie op 15 oktober. Met in totaal bijna 1000 bezoekers verdeeld over twee edities kunnen we toch wel spreken van een succes.

Tot volgend jaar!